NL EN
Concept / Identiteit / Campagne / Drukwerk

Streek van Verrassingen

Een vrolijke citymarketing campagne die je op pad stuurt en doet verrassen.

arrow icon Alle projecten Concept / Identiteit / Campagne / Drukwerk

In opdracht van Leiden&Partners hebben wij een citymarketing campagne ontwerp gemaakt om meer dan 250.000 regiobewoners (opnieuw) kennis te laten maken met het lokale aanbod van de streek. Erg actueel in de huidige Corona-tijd natuurlijk. Wij vonden dat onze mede-regiobewoners wel een positieve vibe konden gebruiken en laten ze zo misschien wel verrassen met lokaal aanbod. Proef de streek!

Regiocampagne

In een alliantie van Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Katwijk en Voorschoten, en in samenwerking met Rabobank Leiden-Katwijk, willen deze gemeenten hun regiobewoners (opnieuw) kennis laten maken met het lokale aanbod en ze activeren om zich binnen de regio te bewegen en te consumeren. Zeer actueel en passend in deze tijd. Onder de naam ‘Streek van Verrassingen’ formuleerden wij voor deze citymarketing dan ook de pay-off ‘Proef de Streek!’, waarmee wij op een positieve en activerende manier de campagne kunnen insteken. Het idee van de campagne is dat de streek diverse ingrediënten te bieden heeft, verrassend leuk en zo dichtbij: o.a. cultuur, horeca, vrijheid, kennis en shoppen. We hebben een modulair ontwerp gecreëerd waarop we verschillende uitingen, beelden en boodschappen gemakkelijk in allerlei formaten kunnen verwerken. Een serie iconen geeft aan onder welke ‘smaak’ iets valt en zorgt voor herkenbaarheid. Zo tonen we de diversiteit en verrassingen van de regio met de vraag: ‘Wat zet jij op het menu?’. Komende periode zal deze campagne goed zichtbaar zijn in de regio, met verschillende MUPI’s, posters, advertenties, en het huis-aan-huis-magazine Proef de Streek!. Daarnaast hebben we ook een media-pakket en handleiding gecreëerd voor ondernemers om zelf met het Streek van Verrassingen label aan de slag te gaan.

Pop-up Streekhuis

De citymarketing campagne is in juli succesvol van start gegaan. Na een oproep voor Voorproevers hebben verschillende bloggers, influencers en journalisten geslapen in het Proef de Streek!-streekhuis. Het Streekhuis is een pop-up overnachtingsplek en tegelijkertijd een rijdend promotie object van de campagne. Alle iconen zijn aan de buitenkant te zien en in losse bakken per locatie is er verschillend marketing materiaal te vinden van de streek. Onze vrienden van Doorgedraaid hebben een uniek object van dit idee gemaakt. Het Streekhuis wordt in de maanden juli tot en met september op verschillende locaties in de gemeenten neergezet voor unieke overnachtingen, zoals bij Oud Poelgeest in Oegstgeest, Brasserie Park in Leiderdorp en Tuin van de Smid in Leiden.

City marketing, streek van verrassingen, leiden marketing, proef de streek, campagne, grafisch ontwerp, grafisch ontwerp leiden, magazine ontwerp, magazine, magazine design, campaign design, graphic design leiden, graphic design, city branding design, city branding, leiden, katwijk ontwerp, voorschoten ontwerp, oegstgeest ontwerp, magazine vormgeving, streekhuisje
City marketing, streek van verrassingen, leiden marketing, proef de streek, campagne, grafisch ontwerp, grafisch ontwerp leiden, magazine ontwerp, magazine, magazine design, campaign design, graphic design leiden, graphic design, city branding design, city branding, leiden, katwijk ontwerp, voorschoten ontwerp, oegstgeest ontwerp, magazine vormgeving, streekhuisje

Op zoek naar frisse ideeën?

Grafisch ontwerp leiden, grafisch ontwerp, kordaat, studio kordaat, leiden, grafisch ontwerper, grafische vormgeving, graphic design, vormgeving, Eric van der Zwet

Bel Eric +31 (0)6 1541 11 59 of stuur een mail.

Volgend project

Branding / Identiteit / Website / Iconen

Brewbrain

Rebranding en positionering voor slimme bier-techneuten.

arrow icon Alle projecten Branding / Identiteit / Website / Iconen